Homepage › Forums › Boezemfibrilleren en behandelingen › Ablatie › Pulsed Field Ablation (PFA) › Reageer op: Pulsed Field Ablation (PFA)
Ha Ritha,
Wat jammer dat je nog steeds klachten hebt. Ik las ergens dat je ongeveer 3 maanden na de behandeling nog klachten kan hebben. Ik zag elders in het forum een bericht van iemand anders die ook klachten had na de FPA. Het zou kunnen dat zij ook in het UMG geholpen is, want ze noemt het ziekenhuis in een van haar berichten.
Ik heb onderhand mijn CT scan, bloedonderzoek etc. achter de rug en sta nu op de wachtlijst van het OLVG. Deze wachtlijst is momenteel 9 – 11 maanden. Dat duurt best wel lang maar dat vind ik niet erg, ik heb momenteel medicatie die goed werkt.
Het OLVG geeft de ingreep een andere naam nl. electroporated ablatie. Ik heb het opgezocht en het blijkt een vorm van PFA ablatie te zijn, blijkbaar zijn er meerdere technieken, zie ook: https://www.bostonscientific.com/en-EU/medical-specialties/electrophysiology/arrhythmias/farapulse-pulsed-field-ablation-system/what-is-pfa.html?utm_source=google&utm_medium=search-brand_paid&utm_campaign=rm-ep-emea_en-farapulse_2023_search-hci&utm_content=pfa-search-n-2023&cid=ps10014016&gclid=CjwKCAjwtuOlBhBREiwA7agf1m6tzCe99YzPhohtKq3JUplKCQnYRARUq1x0koxG98yqkCbp2vWUOhoCZqcQAvD_BwE
Ik ben erg tevreden met de aanpak in het OLVG tot nu toe en kijk positief tegen de ingreep aan.
Groetjes, Evelien