Homepage › Forums › Boezemfibrilleren en behandelingen › Ablatie › Pulsed Field Ablation (PFA) › Reageer op: Pulsed Field Ablation (PFA)
Gisteren was het dan zo ver, hoe dichter we bij het UMC Groningen hoe meer zenuwen. Eerst bloedprikken daarna ecg en toen naar de zaal en op mijn beurt wachten. Er komt dan nog een arts assistent langs voor uitleg en eventuele vragen. Rond 12 uur werd ik opgehaald, wat grapjes gemaakt met de bestuurder van mijn bed 😉 en de cardioloog stond me al op te wachten. Ik kreeg een lekker warm dekentje over en ze sloten mij aan op het infuus. Even een naar gevoel door je arm maar de anesthesist zei dat hij wel even zou wrijven en dat zou helpen, nou toen viel ik al gelijk in een diepe slaap en werd ruim anderhalf uur later weer een beetje bij kennis. Half uurtje nog op de uitslaapkamer en ik hoorde de cardioloog nog zeggen, die is nog in een andere wereld 😉. Mijn man werd netjes door de cardioloog gebeld dat alles voorspoedig was verlopen en ik heb zelfs geen cardioversie nodig gehad, dus sinusritme was gebleven. Dan moet je 5 uur liggen, tja dat is een beetje lang maar wel te doen ook. Daarna mag je een rondje lopen 🚶♀️ en als dat goed gaat halen ze het drukverband eraf en halen de hechting eruit, wat ook best te doen is. Dan nieuw drukverband erom en mag je weer een rondje lopen, gaat dat ook goed dan mag je naar huis en lekker in je eigen bed slapen 😴 Als ik diep ademhaal voel ik dat er iets is gebeurd maar heb geen pijn en loop alweer redelijk. Nu maar hopen dat mijn bf wegblijft en ik weer energie krijg en weer wat kan sporten. Ik heb mij aangemeld bij een groep ex hartpatiënten die samen sporten. Zo sport je met mensen die begrip hebben voor elkaar en als het nodig is hebben ze ehbo en een lijst met jou medicatie en een aed apparaat. Ik zal over een poos weer wat posten hoe het gaat met mij, vriendelijke groeten Ritha
- Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 6 maanden geleden door Ritha.