Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Boezemfibrilleren na bepaalde voeding? Reageer op: Boezemfibrilleren na bepaalde voeding?

#18036
janvdwerke
Deelnemer
Up
0
Down
::

Ik hou al een paar jaar bij wanneer ik een aanval van AF (atriumfibrilleren) heb of ik dan iets heb gegeten wat ermee te maken kan hebben. Ik heb al eens in het ziekenhuis gelegen met een anafylactische shock na het eten van kreeft. Daarbij heb ik waarschijnlijk ook een flinke ritmestoornis gehad. Het is ongeveer 20 jaar geleden en toen was de diagnose atriumfibrilleren nog niet gesteld. Nadat ik die diagnose in 2009 kreeg ben ik op een bepaald moment bij gaan houden of er een relatie was en heb ontdekt dat E621 ook bekend onder veel andere namen (zie: https://www.dietcetera.nl/intoleranties-en-aversies/vetsin/#mogelijke%20Effecten%20Vetsin) vaak gerelateerd was aan een aanval van AF.
Sinds ik Desloratadine (een anti-histaminicum) dagelijks gebruik heb ik een sterke afname ervaren van mijn AF en merk ik ook dat mijn gevoeligheid voor die smaakversterker wordt onderdrukt. Ik ben van 35x per jaar naar 4x vorig jaar gegaan met mijn aanvallen van AF en wanneer die desondanks optraden was er altijd een relatie met E621 of alkohol of een combinatie daarvan.