Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Pulsed Field Ablation (PFA) Reageer op: Pulsed Field Ablation (PFA)

Evelien
Deelnemer
Up
0
Down
::

Dank voor deze nuttige informatie! Ik was zelf nog niet goed op de hoogte van het soort ablaties maar ben me hier nu in aan het verdiepen omdat ik graag in aanmerking wil komen voor een PFA. Ik ben 66 jaar oud en heb sinds een paar jaar last van BF. Ik had 1 x per maand een aanval die ongeveer 12 uur duurde. De afgelopen drie maanden is dit verergerd, ik kreeg plotseling meerdere aanvallen per week. Op dit moment heb ik 1 aanval per week, de aanval duurt zo’n 30 uur, medicatie (Flecaine en metroolol) hebben geen effect. Ik ben van een actieve sporter gegaan naar iemand die snel buiten adem is. Ik dacht dat het misschien aan mijn werkdruk zou liggen en heb daarom een paar sessies bij een psychosomatisch therapeut gedaan. Deze sessies hadden geen effect. Daarnaast drink ik geen alcohol, geen koffie en rook ik niet. Het stoppen met roken/koffie/alcohol heeft allemaal even effect gehad, daarna kwam de BF gewoon weer terug. Ik zie een ablatie nu als een laatste optie. De vraag is of ik wel in aanmerking kom voor de PFA, ik hoop het van harte.Ik heb mij in ieder geval laten doorverwijzen naar het OLVG in Amsterdam, ik las op LinkedIn dat zij het derde ziekenhuis in NL zijn die deze behandeling uitvoeren. Helaas zijn er lange wachttijden. Al met al hoop ik dat ik snel bericht krijg dat ik een afspraak op de poli mag gaan maken.