Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Boezemfibrilleren na bepaalde voeding? Reageer op: Boezemfibrilleren na bepaalde voeding?

#17555
hhenk
Deelnemer
Up
0
Down
::

Alles wat bij mij niet goed verteert, gasvorming veroorzaakt, geeft bij mij druk op het hart vanuit maag/ingewanden en veroorzaakt extrasystolen en evt AF. Vooral suiker, bijv snoep en gebak. Veel eten tegelijk leidt ook tot onregelmatige hartslag en evt AF. Ook alcohol kan dat veroorzaken. Soms denk ik ook dat er een intolerantie voor bepaalde voedingsmiddelen bestaat maar ik kan de vinger daar nog niet goed opleggen. Fodmapdieet en (anti)histamine hebben mijn aandacht op dit moment. Ceterizine weet ik niet of dat werkt, Glidkruiddruppels, ook een antihistaminicum, lijkt wel wat rust te brengen.
Na 2 ablaties, een Minimaze en een 3e ablatie bijna 2 maanden geleden, moet ik nog steeds voorzichtig zijn met voedseltriggers.
Regelmatig kom ik online en op diverse AF-fora het Roemheldsyndroom tegen waarin de stofwisseling zorgt voor hart(ritme)problemen. Dat lijkt ook wel op mij van toepassing. Als het rustig is in mijn buik is mijn hart ook rustig:)