Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen leven met boezemfibrileren Reageer op: leven met boezemfibrileren

#16774
Theo
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hallo, graag wil ook ik mijn ervaringen met jullie delen.
Ik (man 52 jaar) heb al zo lang ik weet last van boezemfibrilleren. Vroeger als kind vaak naar huisarts gestuurd als mijn hart weer eens raar deed (wist natuurlijk niet wat ik had), maar bijna altijd was het weer over als de beste man de meting uitvoerde.
Op mijn 32e bleef het fibrilleren echter langer aanhouden waardoor de huisarts het deze keer wel constateerde. In het ziekenhuis geprobeerd met chemische cardioversie de conversie te laten plaatsvinden, maar uiteindelijk toch een elektrische cardioversie nodig gehad om het fibrilleren te stoppen.
Daarna met tussenpozen van gemiddeld 2 a 3 jaar een cardioversies nodig gehad met altijd het gewenste resultaat (conversies naar normaal ritme). Mijn hart is verder gezond (echo onderzoek etc.) en op aanraden van mijn cardioloog voorlopig geen ablatie laten uitvoeren. (littekenweefsels en risio’s). Wel slik(te) ik twee maal daags 80mg Sotalol. Dat is opgehoogd naar 3 x 80mg, aangezien ik recentelijk weer een cardioversie heb ondergaan.
Ik sport verder gemiddeld. Nadeel van de medicijnen is dat de hartslag tijdens het sporten begrensd is tot circa 130-140 bpm. Verdere bijwerkingen van de medicatie heb ik eigenlijk niet. Na een cardioversie vaak nog wel een flinke tijd moe. Ik denk dat dit komt omdat bij mijn meestal na een uur of 10 de cardioversie wordt gedaan. Dan heb je al een flinke tijd met hartslag van 130-150 bpm. gehad.

groeten,

Theo