Homepage › Forums › Boezemfibrilleren en behandelingen › Eigen toepassingen › GeranylGeranylAceton (GGA) Selbex › Reageer op: GeranylGeranylAceton (GGA) Selbex
Hallo Jorinde,
betreffende decaf koffie. Ja ik merk verschil in zoverre dat ik minder hongergevoel heb, minder gejaagd en een stabieler energieniveau heb. Dat is positief en zou dus ook minder triggers voor een AF aanval op moeten roepen. Helaas binnen 4 weken al weer een nieuwe gehad en 2 weken later ook weer. Ze komen steeds sneller achter elkaar. Volgens de cardioloog is dat gebruikelijk. Ik zie dat periode tussen de aanvallen vanaf de eerste keer dat het optrad elke keer ongeveer halveren.
Ze lijken wel lichter. Als ik niet continue een fitbit aan zou hebben en het gevoel ondertussen goed ken zou waarschijnlijk alleen denken dat ik moe zijn zijn. Handmatig voelen maakt duidelijk dat m’n hartslag niet stabiel is zelfs al is die maar 65 a 70 / minuut en de ECG die ik dan maak met de fitbit laat ook maar wat gerommel zien. Overigens constateert de fitbit heel goed dat ik een aanval heb ‘s nachts dan. Ik wordt er zelf ook wakker van maar het is toch een veilig gevoel.
M’n hartslab bij een aanval is gezakt van een 95 bij de eerste aanvallen naar rond de 80 toen ik extra Kalium en Glutamine ben gaan slikken. Nu dus nog lager. Mijn rust hartslag is meestal 49-51. In slaap tot 40. De risico’s op bloedpropjes zijn dan ook laag, nog geen bloedverdunners nodig tenzij een aanval langer dan een dag duurt
De Flecainide helpt goed om een aanval te onderdrukken. Duurde eerste keer 5 kwartier, de laatste keer maar een 1/2 uur voor het effect had. Ik had het toen wel sneller ingenomen. Maar mogelijk heeft de Glutamine hier een positief effect.
Tijdens sporten heb ik een hartslag band om die gaat naar de fietscomputer of Zwift. Bij een aanval zijn de resultaten van een hartslag band en de fitbit verschillend. Dat is logisch want de band meet elektrische punten en de fitbit gebruikt ook optische info en zit aan m’n arm ipv om m’n borst. In normale omstandigheden zijn de metingen identiek