Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Ablatie Reageer op: Ablatie

Ron
Deelnemer
Up
0
Down
::

In Juni 2019 begon aanvalsgewijs (niet 24/7) mijn Boezemfibrileren (gemiddelde om de 6-8 weken)/ 11 Cardioversies onder lichte narcoses gehad (wilde absoluut geen Anti Aritmica, dat verdraag ik niet. In september 2021 een MiniMaze operatie gehad en tegelijk een ablatie. Dus 2 Operaties in 1, een zogenoemde Hybrid Maze Operatie uitgevoerd door een Hartchirurg (Mini Maze) en een E.lektrofysioloog. De Operatie duurde 7 uur en was onder alghele narcose en met een Hart/Longmachine. 10 dagen in het Ziekenhuis gelegen en inmiddels bijna 4 jaar volledig van mijn Boezemfibrileren af. Slikte alleen destijds 2 x daags 5 mg Elquis bloedverdunners en 1 x daags 25 mg Metoprolol Retard. Ook hier ben ik inmiddels 3 jaar vanaf. Met dank aan mijn meer dan uitstekden Cardioloog kon ik destijds snel een Hybrid Maze Operatie krijgen. Direct na de Operatie geen enkele aanval van Boezemfibrileren gehad en dus inmiddels bijna 4 jaar niet meer. Herstel Hybrid Maze duurde 6 weken en na 8 weken mocht ik alles weer. Ben sinds mijn 8ste een actieve Sporter (ben inmiddels 68) en hebt totaal geen beperkingen. Ik kan een ieder deze Operatie (als dat medisch mogelijk/verantwoord is) van harte aanbevelen.