Homepage Forums Vrouw en boezemfibrilleren Menstruatie Reageer op: Menstruatie

#4181
Tine68
Deelnemer
Up
0
Down
::

Dit topic dateert al van een tijdje geleden. Ik herken mij helemaal in de verhalen van veel vrouwen. Sinds 2010 kamp ik naast het boezemfibrilleren ook met AVNRT en een flutter. In 2015 kreeg ik mijn 1e ablatie en alleen de AVNRT was op te wekken en te behandelen. Ik heb gedurende al die jaren alleen hartritme aanvallen tijdens mijn eerste menstruatiedag, daarbuiten nooit.In de meeste gevallen ontkwam ik dan niet aan een elektrocardioversie in het ziekenhuis. Voorheen was het alleen fibrilleren, maar nu de flutter het laatste jaar wel heel erg aanwezig is, opnieuw gekozen voor een 2e ablatie. Ik ben bang dat de flutter niet op te wekken is, zolang ik niet ongesteld ben. Ik sta nu op de planning voor de ablatie voor volgende week en kamp momenteel met de griep. Het liefst stel ik de ablatie nóg een weekje uit, want volgens mijn stabiele cyclus zou ik dan weer ongesteld zijn. Perfect om de aanvallen op te wekken! Ik weet niet of andere vrouwen hier ervaring mee hebben, maar tijdens de ablatie lig je naakt onder een laken en moet je daarna 6 uur plat bedrust. Hoe ga je dan het bloed opvangen? Mijn tampon / verband moet wegens het heftige bloeden toch elk uur verwisseld worden. Wie heeft ervaring met een menstruatie tijdens ablatie? Mvg Tine