Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Boezemfibrilleren na bepaalde voeding? Reageer op: Boezemfibrilleren na bepaalde voeding?

Hilde
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hallo allemaal,
Wat ben ik blij om deze berichten te lezen. Dit beschrijft volledig wat ik zelf regelmatig ervaar. Ik ben hiervoor al 2 keer naar een cardioloog gegaan, maar mijn hart zou volledig in orde zijn, dus niets aan de hand. Ik heb regelmatig aanvallen en heb de indruk dat ik dextrose en maltodextrine uit mijn voeding moet schrappen.
Ik eet niets meer waar dextrose of maltodextrine inzit, drink geen cafeïne en drink ook geen zoetstoffen. Het is alleen moeilijk als je uit eten gaat, want dan weet je niet altijd wat erin zit. Uitzonderlijk heb ik een aanval die ik niet onmiddellijk kan linken aan iets ‘verkeerd’ gegeten. Als ik een aanval heb, neem ik 1,25mg Bisoprolol. Dat werkt goed, maar het duurt dan nog een heel aantal uren vooraleer mijn hart weer zijn normale ritme heeft. Als ik een erg opgeblazen gevoel heb, dan weet ik dat ik een aanval kan verwachten. Als ik na een aanval naar het toilet ben geweest, dan voelt het alsof ‘het’ uit mijn systeem is en dat mijn hart volledig kalmeert. Uitzonderlijk krijg ik het ook na voorover te buigen, bv. bij het binden van mijn schoenen tijdens een wandeling. Dan begint het zelfs enkele minuten nadat ik dat heb gedaan.
Ik lees hier dat L-glutamine zou helpen, maar ben hier een beetje bang voor omdat één van de nevenwerkingen depressie en bipolariteit zou zijn. Niet dat ik daar aanleg voor heb, maar dat risico wil ik liever niet nemen. Desloratadine geeft gewichtstoename, wat ik ook vervelend zou vinden. Vandaar dat ik maar verder sukkel met op mijn eten te letten. Dit is vooral vervelend als ik op vakantie ga. Binnen enkele weken gaan we een trektocht doen van 5 dagen waarbij we elke dag 20 km moeten wandelen. Ik kan dan ook niet zelf mijn eten maken. Heb er nu toch wat stress voor, want wat als ik dan net een aanval heb. Mijn benen zijn dan zo slap dat ik niet weet of ik die 20 km dan wel haal.
Groetjes
Hilde

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 2 uren geleden door Hilde.