Homepage Forums Heb ik de hartritmestoornis boezemfibrilleren? Boezemfibrileren en pacemaker Reageer op: Boezemfibrileren en pacemaker

Frans
Deelnemer
Up
0
Down
::

Tja Jorind,

Lastig om aan te geven wanneer het boezemfibrilleren opspeelt. Het gebeurt eigenlijk op elk moment van de dag, maar vaak in de nachtelijke uren bij het gaan verliggen. Het verliggen kost mij vanwege mijn spierziekte vrij veel moeite.

Maar het AF kan ook spontaan overdag gebeuren. Bijvoorbeeld tijdens een gesprek (zelf denk ik door een verkeerde manier van ademhalen), tijdens het eten of als ik gewoon achter mijn computer zit te werken.

Ook de tijdsduur is wisselend. Soms duurt zo’n periode van AF twee dagen. Andere keren vijf tot acht uren, maar soms is zo’n aanval na twee uren over.

De laatste twee weken is er voor mij een nieuwe vorm bijgekomen. Bij mijn ‘normale’ aanvallen ligt de hartfrequentie gemiddeld tussen de 120 en 140 spm. Nu heb ik hele dagen last van druk op mijn borst, duizeligheid en flink overslaan van mijn hart bij een gemiddelde hartslag van 63-65 spm. Maar afgelopen nacht heb ik weer een aanval van AF met hoge gemiddelde hartslag die om 01:00 uur is begonnen en vanmorgen om 07:00 uur is gestopt. Zo ook afgelopen zondag: die begon ook rond 01:00 en is rond 09:00 uur gestopt.

Groetjes,

Frans.