Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Pulsed Field Ablation (PFA) Reageer op: Pulsed Field Ablation (PFA)

Evelien
Deelnemer
Up
0
Down
::

Dag Bob,

Dank voor je fijne en uitgebreide reactie. Wat fijn om te horen dat bij jou de tweede ablatie het gewenste effect heeft gehad. Ik hoop dat dit voor mij ook zo gaat uitpakken. Ik heb alleen een PFA gehad en ben nu met voorrang aangemeld voor de tweede ablatie. Helaas werken de medicijnen, die jij in je bericht noemt, bij mij niet meer. Hierdoor ben ik in de afgelopen twee weken, twee keer op de hartbewaking terecht gekomen. De laatste keer heeft de arts Solatolol voorgeschreven. Bij de Solatolol blijft mijn bloeddruk normaal maar wordt de pols erg laag, wel blijven de aanvallen weg. Helaas blijkt uit het laatste ECG dat de Solatolol geen gunstig effect op mijn hart heeft. De cardioloog heeft de dosis nu sterk verminderd. Als dit niet lukt, is er nog maar een medicijn mogelijk en dat heet Amniodaron. Dit medicijn heeft echter vrij heftige bijwerkingen, ik hoop van harte dat dit niet nodig zal zijn. Gisteren heb ik bericht van het ziekenhuis gekregen dat ik voor de tweede ablatie moet rekenen op een wachttijd van 7 – 9 maanden en dat het niet zoveel uitmaakt of ik met voorrang ben aangemeld of niet. Ik maak mij er wel zorgen om vanwege alle problemen rondom mijn medicatie. Enfin, het is ontzettend fijn om te horen dat de resultaten bij jou goed zijn en dat ik dat ook van anderen hoor die een tweede ablatie hebben gehad. Dank voor het delen van je ervaring!