Homepage › Forums › Boezemfibrilleren en behandelingen › Ablatie › Pulsed Field Ablation (PFA) › Reageer op: Pulsed Field Ablation (PFA)
In augustus 2024 heb ik een PFA in het OLVG gehad na jaren van boezemfibrilleren. Mijn doel was om van de medicijnen af te komen. Hoewel het boezemfibrilleren nooit verdwenen is en ik er een boezemflutter bij heb gekregen, waren de aanvallen sterk verminderd en kort van duur en heb ik de medicatie kunnen afbouwen. Sinds september is het boezemfibrilleren in combinatie met de flutter in volle hevigheid terug gekomen. Ik zit nu op zo’n twee aanvallen per week en de duur van de aanvallen wordt steeds langer, ik heb net een aanval van 6 dagen achter de rug. Medicatie helpt niet meer, sinds vandaag ben ik gestart met solatol, hopelijk doet dit wel iets. Overigens is een bloeddrukverlager voor mij niet fijn want ik heb al een lage bloeddruk. In januari heb ik een gesprek met de cardioloog. Ik hoop dat ik in aanmerking voor een nieuwe ablatie kom, hoewel ik dat liever vermeden had. Ik ben benieuwd of andere mensen een zelfde soort ervaring hebben? Op een Amerikaans forum lees ik dat bij veel mensen na een PFA de klachten terug komen, maar dat vertekent natuurlijk wel een beetje want juist die mensen zitten op zo’n forum.