Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Meer last na ablatie Reageer op: Meer last na ablatie

Jos
Deelnemer
Up
0
Down
::

Fijn dat ik hier jullie ervaringen met ablatie gelezen. Ik heb mijn eerste aanval in de zomer van 2024 gegeven. Had eerst niets in de gaten behalve een wat hogere hartslag en niet lekker voelen. Dacht dat het nog een restje Covid was wat ik vermoedelijk de weken daarvoor heb gehad. Na 6 dagen toch maar naar de huisarts gegaan en die constateerde BF. Deze aanval is na 8 dagen tijdens het fietsen (racefiets) gestopt. Een paar weken daarna een tweede aanval van 6 dagen. Gelukkig toen lang stabiel tot mei 2025. Nu recent weer twee aanvallen. De laatste keren Sotalol gebruikt. 1*40mg heeft geen effect, 2*40mg wel maar daar ben ik een week beroerd van en m’n hartslag zakte onder de 40. Met cardioloog over ablatie gesproken. Is op termijn een optie maar de ervaringen in dit forum maken me nog niet enthousiast. Bij doorvragen merk ik ook terughoudendheid bij de cardioloog mede omdat mijn hartslag relatief laag blijft (80), bloedruk en conditie prima zijn. Wel nu vaker controle (per 3 maanden ipv per jaar). Wat bij mij lijkt te helpen om het stoppen is asperine bruis 4*250mg + 4*200mg Potasium (Kalium) en sporten. Niets doen is een trigger. Bijna alle aanvallen begonnen in de nacht als m’n hartslag laag was. Nadat de aanval over is slik ik dat nog een dag door. Ik ga nu dagelijks maar 200Mg Kalium en Magnesium slikken kijken of de aanvallen uitblijven.

AI helpt me flink in de zoektocht. Het mooie van AI is dat je continue je input kunt verrijken met al je andere “kwaaltjes”, slaap- en eetgedrag etc. dus heb al een heel lijstje om verder te onderzoeken oa Glutamine waar ik hier ook positieve ervaringen van lees.