Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Pulsed Field Ablation (PFA) Reageer op: Pulsed Field Ablation (PFA)

Bob
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hi Jorinde, dank voor je vragen.

Gaat nog steeds goed zonder medicijnen. Geen stoornissen. Wat ik wel merk en ik inmiddels accepteer:
– Voorheen was HR in rust rond de 50BPM; nu is dat 75. Dat is echt wennen, vooral ‘s nachts
– Voorheen met hardlopen was HR gemiddeld 160BPM met pieken rond 180; nu gemiddeld 135 met pieken naar 150
– Sinds het hele AFIB avontuur ben ik zo’n 25% van mijn conditie kwijt en ik krijg het ook niet terug opgebouwd. Was vervent hardloper en meet vanalles over langere tijd. 20-25% minder gemiddelde snelheid en 30% minder afstand. Voor mij ook een les om nu te genieten van een 8km loopje op lage snelheid, 1x/week, genietend van de zon en de wind. Voorheen was dat 3x12km/week op hoge snelheid met focus op maximale snelheid en afstand

Holistische coaching is 1 van de dingen die ik heb uitgeprobeerd tijdens het AFIB avontuur. En ik doe het nog steeds. Specifieke elementen die voor mij goed werken: meditatie, systeemopstellingen (lekker wat oude zooi opgeruimd), ademwerk en yoga.