Homepage › Forums › Boezemfibrilleren en behandelingen › Ablatie › Ablatie en cor triatriatum sinister › Reageer op: Ablatie en cor triatriatum sinister
Beste Jorinde,
Dank voor je bericht. Tussen de AF van juli 2022 en de twee recente AF’s heb ik geen aanval gehad. Ik had dan ook de indruk dat het hart zich goed had hersteld.
Bij de twee laatste AF’s had ik beide keren de avond van tevoren iets meer alcohol gedronken dan normaal (ik drink normaal hooguit twee glazen per avond, maar vaker niet dan wel). De eerste AF had ik drie glazen op en de tweede 5 glazen. Wel gebruik ik sinds eind mei antihistaminica vanwege een vernauwde buis van Eustachius. Verder is er qua leefstijl (stress e.d.) niet veel veranderd.
Op grond van bovenstaande heb ik daarom zelf het idee dat hetzij mijn hart zich dusdanig heeft hersteld dat er weer elektrische signalen vanuit de pulmonale venen het hart kunnen bereiken, hetzij dat de Cor triatriatum een ‘trigger’ kan zijn. De elektrofysioloog die mij in 2021 heeft behandeld, heeft indertijd wel aangegeven dat alle vier pulmonale venen signalen ‘vuurden’.
Benieuwd wat het AFIP-team hierover denkt…
Groeten,
Jeroen