Homepage › Forums › Boezemfibrilleren en behandelingen › Ablatie › Pulsed Field Ablation (PFA) › Reageer op: Pulsed Field Ablation (PFA)
Afgelopen dinsdag 20 mei mijn ablatie gehad in het MUMC Maastricht. Ben in begin november op de wachtlijst gekomen dus een half jaar moeten wachten.
Nerveus voor de ingreep was ik niet omdat ik goed voorbereid was en wist wat me te wachten stond. Toen ik in de OK op de tafel lag werd was het 11:15 uur zag ik op de klok.
Vlak daarna ging mijn lichtje uit. Toen ik wakker werd op de uitslaapkamer was het 12:30 uur. Operatie was dus snel verlopen.
Na verloop van tijd werd ik weer naar mijn kamer gebracht waar ik nog plat moest liggen vanwege het drukverband en de hechting in de rechter lies. Het was nu ca. 14:00 uur
Om 18:00 uur werd de hechting verwijderd en ik moest nog een uurtje blijven liggen. Om 19:00 uur mocht ik oefenen met lopen en kreeg ik het bericht dat ik naar huis mocht gaan.
Vreemd vond ik het dat er na de operatie niemand meer aan mijn bed is geweest om te vertellen hoe de operatie was verlopen.
De ingreep op zich valt enorm mee bij algehele sedatie. Pijn is er nauwelijks. Natuurlijk heb je een wondje in de lies wat je voelt maar dat valt alleszins mee.
Mijn hart was ook wat gevoelig en onrustig, maar bleef mooi in sinus. Nu 2 dagen na de ingreep voel ik niets meer aan mijn hart.
Heb inmiddels het rapport van de chirurg gelezen en daarin stond dat alles goed was verlopen zonder complicaties of andere noemenswaardigheden.
Even de lange termijn afwachten hoe het zit met mijn (hopenlijk voormalige) boezemfibrileren.