Ablatie

Tags: ,

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #14997
    Mary Waalkens
    Bijdrager

    Na mijn 4e ablatie in maart 2019 ben ik van de ritmestoornissen verlost, maar helaas is nu afgelopen april na uitgebreide onderzoeken door cardioloog en longarts gebleken dat ik lijdt aan Pulmonale Arteriële Hypertensie (PAH, hoge bloeddruk in de longslagaders).
    Dit is een zeldzaam voorkomende chronische ziekte (landelijk ca. 800 patiënten) waarbij de linkerboezem van het hart teveel kracht moet uitoefenen om het bloed naar de longslagaders te pompen. Daardoor ontstaat op (korte) termijn ernstig hartfalen. Met medicijnen wordt geprobeert om dit proces af te remmen. Momenteel slik ik hiervoor Opsumit (dit medicijn verwijd de aders) en daar lijk ik goed op te reageren.
    Graag zou ik weten of iemand op het forum misschien ook hiermee te maken heeft gekregen.
    Ook wil ik aan Natascha de Groot en Patricia Brundel vragen of zij hier ervaring mee hebben en of het mogelijk is dat e.e.a. is veroorzaakt door littekenvorming ten gevolge van de ablaties.
    Een prognose over het verloop van de ziekte is mij (nog) niet gegeven, dat schijnt van veel factoren afhankelijk te zijn. Mijn conditie is het laatste halfjaar achteruit gehold, waardoor ik momenteel afhankelijk ben van rollator, rolstoel en traplift. Heb inmiddels een vocht- en natriumbeperkt dieet.
    Reacties en tips zijn zeer welkom!

    #14999
    GilIe
    Bijdrager

    Ik ben net 40 geworden en 5 dagen geleden heb ik ablatie behandeling gehad en ben nu thuis aan het herstellen ❤️‍🩹
    Sinds 2 dagen geleden voel ik mijn hart in mijn buik kloppen en rare vlinder gevoel in mijn hart, bovendien heb heel veel last van rugpijn! Precies under mijn rug een onaangenaam en stekende pijn.
    Ben heel erg benieuwd of iemand ook zo’n ervaring heeft? En wat betekent dit voor me?

    Groeten,
    Gilie

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.