Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren? Reageer op: Is antihistamine een nieuw geneesmiddel voor boezemfibrilleren?

janvdwerke
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste Karin,
Jammer dat je (nog) geen effect hebt van het antihistaminicum. Het is nog onduidelijk waarom het bij sommigen goed werkt en bij anderen niet.
Omdat het bij mij weliswaar goed werkt, maar onlangs toch weer doorbrak na een paar nachten door privéomstandigheden waker moest blijven, ben ik daarnaast L-Glutamine in poedervorm gaan gebruiken. Ik heb de indruk dat deze zogenaamde Heat Shock Proteïne ook kan bijdragen tot vermindering of stoppen van het atriumfibrilleren.
Op de website van AFIP is daar meer informatie over te vinden.
Over Ablatie en wat atriumfibrillatie precies is, werd door prof. dr. De Groot op de open dag uitstekende uitleg gegeven. Ook interessant op het YouTube kanaal van AFIP zijn de presentaties van haar over dit onderwerp o.a. die op eerdere open dagen.
Ikzelf heb nog niet eerder een cardioversie of ablatie gehad en ben tevreden over de beschermende medicatie: antistolling en anti-aritmica, die de cardioloog in 2014 voorschreef. Stoppen met anti-aritmica gaf bij mij, ondanks de Desloratadine, toch weer het doorbreken van het atriumfibrilleren. Andere protocollaire medicatie zoals beta-blokkers en statines ben ik, na overleg met de huisarts en cardioloog, mee gestopt vanwege de bijwerkingen. Heel belangrijk is de antistolling die belangrijk is voor het voorkomen van infarcten. Toen ik die nog niet had, heb ik in 2014 een klein herseninfarct gehad en gelukkig ben ik daar goed van hersteld en heeft zich dat niet herhaald.
Waarnemen of bepaald voedsel een allergische uitlokt en deze te linken aan de momenten dat atriumfibrillatie optreedt deed mij veel goed, door als het kan dat voedsel niet meer te gebruiken. Het aantal aanvallen van atriumfibrilleren zo te beperken of te stoppen en in balans te komen. Hopelijk heb je iets aan mijn beschrijving, hoe ik met deze veelvoorkomende hartritmestoornis omga.