#5681
Mar
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste Allen,

Het is inmiddels al weer even geleden dat ik actief ben geweest op het forum. Ik ben nu bijna een jaar aan de slag met het innemen van L-Glutamine. Graag deel ik mijn ervaring met jullie.

Tot op heden gebruik ik nu elke dag in de ochtend 9 gram en in de avond ook 9 gram. In combinatie met een drie andere aanpassingen: voeding (elke dag eet ik nu kaas en 2x per week een ei), sporten (structureel 2x in de week) en bewust momenten in de week in te bouwen waarbij ik echt ontspan, is het aantal aanvallen teruggebracht na maximaal 1x per 4,5 maand. Een behoorlijke verbetering en ben ik enorm blij mee. Zelfs het onrustige gevoel dat ik voorheen ervoer is voor het grootste deel van de tijd niet meer merkbaar.

Wat mij verder is opgevallen na mijn laatste twee aanvallen, is de periode na de aanval. Er lijkt dan een periode van onrust te ontstaan van overslagen en dergelijke. Het lijkt erop dat tijdens een BF-aanval het L-glutamine wordt ‘opgebruikt’. Na ongeveer een week (á twee) neemt de onrust af en verdwijnt het helemaal. Terwijl voordat ik L-glutamine gebruikte (en onregelmatiger sportte, minder ontspande,etc) eigenlijk na een aanval altijd periodes van onrust in de hartstreek waarneembaar was totdat de volgende aanval kwam. Het lijkt erop dat de ‘spiegel’ van L-Glutamine zich dan weer moet opbouwen (en het stress weer uit het lijf moet).

Ook een waarneembare verandering is dat mijn hartstreek rustig blijft onder omstandigheden waarbij sprake is van stress, terwijl dit voorheen niet het geval is. Had ik een moment van stress (bijvoorbeeld presentatie geven oid) dan was de hartstreek op het moment zelf en daarna onrustig. Daar is nu geen sprake meer van.

Voorlopig is een tweede ablatie voor mij van de baan en kijk ik met een goed gevoel naar de toekomst.
Zelf heb ik het gevoel dat de frequentie van de aanvallen is afgenomen door de combinatie van de verschillende veranderingen en dat het niet zozeer toe te schrijven is aan één van de verandering, maar dat juist de cocktail erbij mij nu ervoor zorgt dat het veel langer duurt voordat de stoornis weer opspeelt.

Groet,
Mar