#5615
Prof. Dr. Bianca Brundel
Sleutelbeheerder
Up
0
Down
::

Beste J Hoekstra
Bedankt voor het plaatsen van je bericht op het forum.
Je vermeldt enkele vragen:
1 waarop moet het bloed vooral onderzocht worden en om de hoeveel tijd,
Met de gegeven informatie weet ik niet precies waar u op doelt. Voor onze studies gebruiken we alleen bloedsamples van mensen die via de poli van Prof. Natasja de Groot (EMC) binnen komen. Op deze manier kunnen we de gedocumenteerde klinische bevindingen correleren waardes in het bloed.

2 is geleidelijk afbouwen van de inname van LGlutamine raadzaam
Glutamine is het meest voorkomende eiwit in het lichaam. Het is belangrijk voor de energievoorziening, spieropbouw en zenuwgeleiding. Je zou de dosis kunnen afbouwen maar ik denk niet dat dit perse noodzakelijk is.

3 wat te denken van verhalen op het internet rond gevaren van de inname van LGlutamine – het zou kanker kunnen veroorzaken.
Deze info klopt niet: dan zouden we allemaal kanker moeten hebben omdat glutamine in grote hoeveelheid voorkomt in ons lichaam. Dit is dus foutieve info op internet. Wat wel gevonden is, is dat kanker beter zou kunnen gedijen bij glutamine, omdat glutamine meer energie geeft aan de cel. Kankercellen verbruiken veel energie. Hier zit dus de mogelijke link.

4 Tot slot, zou monitoren van het groeiend aantal ‘zij-instromers’ van het LGlutaminetraject een te overwegen mogelijkheid zijn?
Ja, wij vragen aan alle mensen die glutamine gebruiken om een logboek bij te houden. Dus graag je bevindingen noteren en deze per email naar info@afiponline.org sturen of delen via dit forum. Op deze manier kunnen wij van elkaar leren.

Nu heb ik ook nog een verzoek: zou jij de oorzaak van boezemfibrilleren kunnen doorgeven via de poll? (maagzuurremmer omeprazol). Deze oorzaken verzamelen wij zodat we in de toekomst nieuwe studies kunnen gaan uitvoeren.

Alvast hartelijk dank!

Bianca