Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Mijn ervaringen met BF Reageer op: Mijn ervaringen met BF

#5508
Tonno
Deelnemer
Up
0
Down
::

Drie weken geleden heb ik een ablatie ondergaan. Sindsdien heb ik geen AF meer gehad, maar na een paar dagen kreeg ik last van een beklemd gevoel links naast de onderkant van mijn borstbeen, wat soms best wel pijnlijk was. Dat beklemde gevoel treedt nu, drie weken na de ablatie, alleen nog op na inspanning. Ik word er ook kortademig van. Ergens oo het internet heb ik gelezen, dat dat beklemde gevoel mogelijk veroorzaakt wordt door een geïrriteerd hartvlies. Ik neem aan dat dit vanzelf wel zal genezen???
Een week na de ablatie ben ik begonnen te hoesten zonder verkouden te zijn, een zgn. droge hoest. Ik heb geprobeerd te ontdekken wat het hoesten triggerde. Het lijkt erop dat beginnen met praten of het starten van een activiteit het hoesten uitlokt. Na verloop van tijd wordt het wel minder, maar een normaal gesprek voeren blijft nog vaak lastig. ‘s Nachts heb ik geen last van het hoesten.
Ik vraag me echt af, hoe dit toch komt en hoe lang dit zo blijft. Heeft iemand hier op het forum dezelfde klachten?