#5400
Miranda
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hallo allen,

Ik lees al een tijdje mee en merk dat ik veel aan jullie bijdragen heb gehad -en nog steeds heb-. Ik ben bijna 49 en heb sinds oktober 2018 last van boezemfibrilleren. Ik heb 3 cardioversies gehad (via infuus) waarvan de laatste een dag geleden. Sinds een paar dagen ben ik gestart met 10 gram glutamine van Musclepharm die ik in de ochtend met water inneem. Ik gebruik 50 mg Metropolol en 100 mg flecanïde wanneer het boezemfibrilleren begint. Verder gebruik ik er niets voor.
In 2002 is er bij mij een te snel werkende schildklier vastgesteld. Die is behandeld met radioactief jodium waarna de schildklier geheel stil kwam te liggen. Sindsdien gebruik ik hiervoor dagelijks Levothyroxine.
Mijn moeder, oma en een tante hebben allen last van boezemfibrilleren sinds de overgang, zo ook nu bij mij dus. Mijn oma is er 91 mee geworden en mijn moeder wordt 75. Mijn moeder heeft er jarenlang veel last van gehad (mede door hevige paniekaanvallen) maar nu nog maar 1 a 2 keer per jaar. Van de huisarts kreeg ze 30 jaar geleden alleen 12,5 mg metropolol per dag voorgeschreven. Dat neemt ze nog steeds.
Toen ik de eerste aanval vorig jaar kreeg, schrok ik enorm. Ik wist meteen dat het bij mij stress gerelateerd is. Ik zit veel te veel in mijn hoofd en leef te weinig vanuit mijn hart. Om die reden heb ik een aantal keuzes gemaakt om stress te verminderen en die goed bij mij passen; ik ben op poweryoga gegaan, ik maak zeker 3 keer per week lange wandelingen, heb zinvol werk gevonden en eet meer eiwitrijk voedsel. Daarbij slik ik supplementen; omega 3, calcium/magnesium, vitamine D3. Roken doe ik al lang niet meer, alcohol drink ik niet en ik werk samen met een coach aan stressvermindering.
Ik ben dus nog te kort gestart met glutamine inname om er iets zinnigs over te zeggen. Ik zal jullie op de hoogte houden. Hartelijk dank voor iedereen die een bijdrage doet op dit forum. Zo ook aan Natasja de Groot en Bianca Brundel voor hun betekenisvolle werk en onderzoek. Mijn huisarts verwees mij naar het interview met Natasja de Groot in de Volkskrant van afgelopen week: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/nieuw-aanknopingspunt-voor-behandeling-hartritmestoornis~b8fc4167/ (ik hoop dat ik de link mag plaatsen hier?).

Miranda