#5095
Mar
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste Bianca en mede AF-lotgenoten,

Met veel belangstelling heb ik de berichtgeving rondom het onderzoek van L-glutamine op dit platform gelezen. Echt geweldig dat jullie zo intensief en met veel passie bezig zijn om nieuwe behandelingen te ontwikkelen om AF terug te dringen of in de toekomst zelfs te genezen! Dat geeft veel AF-patiënten hoop en moed!!

Aangezien de verwachtingen van L-glutamine hoog zijn en zelfs al enkele positieve berichten op dit forum terug te lezen zijn overweeg ik ook te starten met het supplement waar L-glutamine in zit. Voordat ik tot het supplement over ga ben ik eerst nog wat speurwerk gaan doen. De korte zoektocht heeft mij inzicht gegeven dat l-glutamine ook in bepaalde voeding zit (bijvoorbeeld ei, rundvlees en kaas). Het is mij nog niet duidelijk om welke hoeveelheden dit gaat per portie/mg/etc.

Vragen:
1 Klopt mijn bevinding dat l-glutamine terug te vinden is in voeding? Of is dit misleidende informatie dat ik heb gevonden op het internet?

2 Zou een ‘dieet’/’eetpatroon’ waar extra aandacht is voor dergelijke producten de hoeveelheid l-glutamine kunnen benaderen zoals je die middels een supplement binnenkrijgt? Of zou bewijze een hele kaas moeten opeten om vergelijkbare hoeveelheden binnen te krijgen?

Zelf ben ik met het experiment begonnen om substantieel van dergelijke producten meer te eten dan voorheen, om te kijken of dit een effect heeft op de frequentie, duur, hevigheid, etc van AF. Mocht dit een verschil opleveren zal ik dat uiteraard met jullie delen.

Kort mijn achtergrond en ervaringen met AF en alles wat je dan op het pad tegenkomt:
– drie jaar (32 jaar) geleden gediagnosticeerd met AF. Op zijn ergst waren episodes waarbij ik (gedeeltelijk) wegrakingen ervaarde
– twee jaar geleden ablatie ondergaan (helaas terugkerende klachten, maar situatie veel beter behapbaar dan daarvoor (nu elke dag wel dat het hart even zijn ritme kwijt is, tot 1 keer per maand een aanval van ongeveer van 2 á 6 uur, gelukkig werkt bij mij Flecaïnide als zonodig perfect en kan ik het ‘sturen’)

Ik kijk uit naar de antwoorden op mijn twee vragen.

Voor iedereen sterkte met het gevecht tegen AF!

Vriendelijke groet,
Mar