Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Mijn ervaringen met BF Reageer op: Mijn ervaringen met BF

#5054
m a k
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hai Marc

Ja, inderdaad, mijn herseninfarct was getriggerd door mijn BF.
Een 6 maal hogere risisco’s en ik was de klos, helaas.
Maar niet getreurd want volledig hersteld. ( en ik herhaal, met alle mazzel van de wereld)

Ik ben niet aangekomen want daar train ik teveel voor.
Ik heb mijn training na een maand na het herseninfarct gewoon weer opgepakt, maar bleek beperkt door het BF.

Je hebt een hartslagmeter ( een een goede begrijp ik) , maar mijn vraag is specifieker.
Is er de hartslagfregquentie even hoog in relatie tot wanneer ik last heb van BF?
Of worden niet alle hartslagen 1 op 1 doorgegeven aan de hartslagmeter,,,maar wijken die af?
Of andersom….door fibrilleren worden heel veel hartslagen gemeten maar is er geen relatie met contracties van de hartspier?
Mijn cardiologen ( allemaal) geven aan dat het ‘geen kwaad kan”.
Ongeacht de hoogte….. lijkt me sterk toch?

Ik ben opgegaan voor twee cardioversies maar op dat moment had ik “helaas”geen last van BF. Dus gecancelled.
Een ablaties kom ik niet voor in aanmerking door een extra spiertje IN het hart waardoor geen penetratie mogelijk is.
Mogelijk is nog wel een mini-mace, maar dat is een behoorlijk zware ingreep. ( leeglopen long om en om, penetratie van buitenaf, langdurig ziekenhuisopname en ook geen garantie )

Dus rest mijn vraag of er een 1 op 1 rekatie is met het moment van fibrilleeren en de gemeten hartslag….want boven de 200/230 en hoger kan met mijn leeftijd niet gezond zijn….maar “het kan geen kwaad”….
Er zijn geen ervaringen bij sportfysiologen of therapeuten bij mijn weten. Althans verdergaand dan wandelen en licht bewegen. Maar ik wil 10k runs lopen. En zoek naar een specifieke opbouw om dat te realiseren met BF.

Tijd voor een bezoekje aan mijn cardio of huisarts weer denk ik…

Martin