Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Mijn ervaringen met BF Reageer op: Mijn ervaringen met BF

#5051
m a k
Deelnemer
Up
0
Down
::

Ik ben een man van bijna 65.
Bij mij is na een herseninfarct niet per direkt maar uiteindelijk wel boezemfibrilleren vastgesteld.December ,96, Nog maar recent dus,
Van het hersen-infarct ben ik genoegzaam hersteld ( mazzel dus) maar van het boezemfibrilleren niet. Maar dat kan ook niet blijkbaar.
Ik heb een levenlang getraind en doe dat ook nu nog, intensief gevolleybald en gesquashed en doe nu aan 3 maal wekelijks fitness, minimaal. ( eerder 4 tot 5 maal)En echt zware fitness.

Ik heb een tweetal vragen: Is er een direkte relatie tussen het fibrilleren en de feitelijke hartslagfrequentie?
“het kan geen kwaad ” hoor ik overal , maar een hartslagfrequentie van boven de 200 en nog hoger kan niet gezond zijn voor iemand van mijn leeftijd. Dus is die relatie er? Of worden fibrillaties niet feitelijk doorgegeven aan mijn te constateren hartslagfrequentie? ( hartslagmeter)

Verder: zijn er ervaringen met trainingsprogramma’s?
Ik houd naast zware krachttraining van intensieve cardio-trainingen . Zijn daar aangepaste trainingen voor?

Momenteel train ik zonder medicatie,( 6 maanden nu) daar ik erg sterk reageer op medicijngebruik.
Heb al veel middelen mogen gebruiken en ben in overleg met de cardioloog gestopt.
Eea gaat prima, maar wat blijft is veel last van vermoeidheid, in op de dag wisselende momenten.
Iemand daar ervaring mee?

Ik ben benieuwd,

Martin