Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Mijn ervaringen met BF Reageer op: Mijn ervaringen met BF

#5049
Mannappie
Deelnemer
Up
0
Down
::

Bedankt voor jullie reacties. Sorry Mary, dat ik jouw bijdrage nu pas zie.

Het recente nieuws is dat ik voor een derde ablatie ga. Inderdaad ben ook ik, volgens de cardioloog, te jong voor een pacemaker. Hij gaf aan dat ik dan de 75 niet ging halen vanwege de niet natuurlijke manier waarop het hart dan samentrekt. Dan blijft er maar één keuze over… Een “leuk” weetje is dat volgens mijn cardioloog in het OLVG het record op 5(!) uitgevoerde ablaties staat. Dan heb ik er nog wel een paar te gaan. 😉

De hartfrequentie is nu onder controle gebracht. Op het moment een mooi sinusritme met Lanoxin en Verapamil. Ik kan voor m’n gevoel op het moment aardig functioneren, maar wacht wel op de derde ablatie. Verwachtingen wil ik niet hebben maar stiekem hoop ik op een goed resultaat. Jammer alleen dat ik er vier maanden op moet wachten tot ik aan de beurt ben. Anesthasie blijkt over niet meer capaciteit te beschikken.

Mary, ik onderschrijf je verhaal. Het is een enorme inbreuk in je leven. Het kost elke keer weer een dag. Het is echt oppassen dat het leven niet in het teken van het boezemfibrilleren komt te staan. Na zo’n ablatie kan je echt pas zeggen of het gelukt is na zo’n vier maanden, wanneer het littekenweefsel gevormd is. Ik ben daarom best benieuwd hoe het nu met je is? Jij bent alweer wat verder in het traject dan ik.

Nee Frank, gelukkig ben jij niet de enige die teleurgesteld is na elke ritmestoornis. Het doet simpelweg wat met je. Het is alsof je het vertrouwen in je eigen lichaam stukje bij beetje kwijtraakt. Dat aspect wordt helaas vaak vergeten. Je gaat er niet direct dood aan, maar het maakt het leven er zeker niet makkelijker op. Gelukkig ben ik ook positief ingesteld en ga ik er van uit dat het op een gegeven ogenblik over is en ik weer verder kan met leven.

Wat zijn die nieuwe ontwikkelingen mooi he. Ik zag dat verhaal met die lichtflitsen op televisie (op het RTL4 nieuws geloof ik). In de toekomst komen er oplossingen. Men werkt er hard aan.

Blijf positief allen,

Groetjes,

Marc