Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Mijn ervaringen met BF Reageer op: Mijn ervaringen met BF

#5039
Frank
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste mannapie.
Wat je schrijft over de hartritme stoornissen is allemaal heel herkenbaar. Ik dacht alleen dat ik de enige was die na elke ritmestoring een geestelijke dreun ervaar. Hoewel ik een heel sterke geest heb, en zeer positief bent ingesteld, ervaar ik tijdens een ritmestoring een dag lang depressieve gevoelens die zelfs op mijn stem slaan. En dat al na een paar honderd ritmestoringen in 20 jaar tijd. Gelukkig tot nu toe herstelt het ritme bij mij vanzelf zelfs na meer dan 12 uur. Dat zal ook komen omdat ik een cardioversie vreselijk vind. Ik heb er pas één gekregen, en hopelijk nooit meer. Wat ik je als “mede-lijder” zou willen adviseren is allereerst ‘Blijf geloven dat er een remedie wordt gevonden, de elektrofysiologische wetenschap staat nog in de kinderschoenen. De onderzoeken die nu worden uitgevoerd door Prof. Dr. Bianca Brundel en Prof. Dr. Natasja de Groot zijn geweldig en spelen een belangrijke rol in het vinden van een passende behandeling. Ik heb zelf meegedaan aan het L’Glutamine onderzoek, en bij mij had dit positieve resultaten. Helaas kwamen de klachten terug na het afbouwen van de kuur. Ik hoop nu aan het volgende GGA onderzoek te kunnen mee doen daar heb ik gezien de pre-klinische resultaten groot vertrouwen in. Probeer voor jezelf ook een meersporenbeleid, ik heb eerder een homeopaat bezocht in R.dam die mij bepaalde pillen gaf waardoor ik ervoer dat het hartritme een lange periode stabiel bleef. Ook het LUMC en TNO hebben samen een onderzoek op honden uitgevoerd, waarbij er biomarkers in het hondenhart zijn ingespoten en met behulp van een ingeplante lichtflits-pacemaker blijkt het hart zelf het ritme te kunnen hertellen. Helaas is dit onderzoek nog in een pre-klinische onderzoeksfase. Maar het begin is er, dus blijf vertrouwen in het feit dat er zeker een succesvolle behandeling zal komen. Sterkte Frank.