#4591
Mary Waalkens
Deelnemer
Up
0
Down
::

hallo forumleden,
Ik ben al een tijdje lid van dit forum en heb al eens eerder gereageerd op andere onderwerpen. Heb nu de hele discussie over L-Glutamine nog eens zorgvuldig doorgelezen en overweeg om het ook te gaan gebruiken. Mijn situatie is de laatste maanden zeer verslechterd, na een derde ablatie in september zit ik nu opgescheept met permanent BF. In dit jaar heb ik 12x een ECV ondergaan, waarna telkens het BF na enige tijd weer terugkwam. Extra medicatie hielp niet meer (ik zat toen op flecainide, metoprolol en perindopril) en het BF is nu permanent nadat de laatste ECV niet is gelukt. De flecainide is omgezet naar Lanoxin, wat het hartritme zou moeten verlagen. Dit gebeurt echter niet, ik zit op 130-135 bpm wat te hoog is. er is ook een poging gedaan met Diltiaz en Verapramil, alles zonder resultaat. Ik ben intussen behoorlijk “aan het eind van mijn latijn” en weet niet goed wat er nog gaat komen. In december heb ik een controle afspraak in Nieuwegein (waar alle 3 de ablaties zijn gedaan), eerder had geen zin, zei men daar. In overleg met mijn eigen cardioloog in Amersfoort heb ik een second opinion aangevraagd in het UMC, die afspraak staat in begin januari. Nu weet ik dat iedereen hier zijn/haar eigen en veelal andere ervaringen heeft met BF, maar hoop doet leven, nietwaar? Dus ik sta open voor gedachten, meningen, suggesties en ervaringen van jullie kant. Ik sta inmiddels wel op de lijst om mee te doen met een volgend onderzoek naar L-glutamine, maar dat zal naar ik vrees voor mij niet meer op tijd zijn. Er wordt al gesproken over een pacemaker, maar ook dat geeft blijkbaar geen garantie dat het BF zal stoppen of voorkomen. Dus misschien dan toch maar op eigen houtje beginnen met L-glutamine?
groet,
Mary