Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Ablatie Ablatie Reageer op: Ablatie

#3991
D.
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hi Frans, ik heb je introductie gezien op deze site. En wat herkenbaar allemaal, dank voor het delen van je verhaal!

…De obsessie voor de aandoening (die enorme bol/bal), geen verschil meer merken in wel of geen AF (je bent er +/-18upd mee bezig), wachten tot de volgende aanval (statistieken lijstjes), de negatieve spiraal die op de loer ligt (gespannen & angstig), de gedachte “wat als dit straks permanent wordt, hoe moet ik dan verder”… Ik heb het eerst afgehouden maar heb sinds kort ook hulp voor het emotionele gedeelte.

Wat we ook gemeen hebben is de zoektocht naar een oplossing en we zo bij AFIP terecht zijn gekomen. Zou toch wat zijn als L-glut straks een oplossing is! Ik slik nu 2,5 maand 40 gram per dag en:

Al 2 weken en 4 dagen geen onregelmatigheid gevoelt , misschien is het er wel maar was de last “0”. (voor de meelezers ik kom van 3×4 uur per dag) Sinds gisteravond dan, toen was het helaas weer raak direct na het eten. ‘Maar’ 1,5 uur waarbij ik toch even ben gaan liggen. Heb een kastje om dus het is weer gevangen.

Mijn vraag/dilemma over ablatie: Ik stond op de lijst voor een mini-maze, ivm last x frequentie x duur. Hier ben ik ondertussen vanaf gehaald met als alternatief de lies-ablatie. Ik ben gebeld dat de wachttijd bijna voorbij is. In mijn zwakke momenten denk ik geregeld, laat ze de boel maar platbranden 60% kans dat ik er dan vanaf ben en mijn leven weer kan oppakken. Wat dit ongeduld versterkt zijn de nieuwe inzichten dat als de boel ontkoppelt raakt ableren ook niet meer helpt. Aan de andere kant lees ik ook geregeld dat AF na een ablatie erger is geworden, na x jaar toch weer terug is gekomen of er nieuwe stoornissen bij zijn gekomen (slik) En dat allemaal terwijl mijn geloof in L-glut met de dag toeneemt en wellicht misschien wel een ‘echte’ oplossing is.

Ik zoek dus eigenlijk ervaringsdeskundige op gebied van ablatie EN gebruik van L-glut….. en dat is er volgens mij nog maar 1 🙂 Wat zou jij doen: nog ff wachten en doorgaan met L-glut of risico voorkomen van ‘te laat zijn’ met ablatie?

Groet.