#3454
Frans van Koppen
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hallo Mechteld,
zoals het mij is uitgelegd zijn er twee vormen van cardioversie: de stroomstoot (onder narcose) en intraveneus toedienen van medicijnen. Het doel is om het sinusritme van het hart te herstellen.
In 2015 heb ik beide soorten behandelingen gehad in Tiel. Dit telkens bij het optreden van een aanval van boezemfibrilleren. De stroomstoot heeft de eerste keer gewerkt en de tweede keer niet. Het intraveneus toedienen van in mijn geval flecaïnide hielp wel. Daarna had ik genoeg van het heen en weer rijden naar het ziekenhuis en heb een aantal aanvallen thuis uitgezeten. Intussen hebben de cardioloog en ik uitgezocht wat de beste dosis flecaïnide was. Dit bleek 3 keer per dag te zijn.
Zoals je misschien kunt opmaken uit mijn verhaal wijkt mijn ervaring van cardioversie af van de jouwe. Als je op dit moment geen last hebt van boezemfibrilleren dan heb je volgens mij geen cardioversie nodig.

Intussen zijn we ook het pad van ablatie opgegaan. In februari 2016 de eerste gehad en deze bleek niet het probleem te hebben weggenomen. De volgende is 10 januari 2017.