#14993
Frans
Deelnemer
Up
0
Down
::

Ha Miranda ik probeer een bericht te plaatsten maar ben er nu achter dat als ik een link plaats de text niet word weergegeven. Maar dit terzijde.

Wat een rollercoaster jouw ervaring na een ablatie. Ook ik heb een onregelmatige hartslag gehad toen ik op de operatie tafel lag maar die bleek volgens hun een AF te zijn die hoefde niet met een Cardiovers gestopt te worden en ging al na een paar minuten tijdens de narcose gelukkig over. De cardioloopg en zijn team hadden wel humor en riepen nou goed dat u hem heeft daar komt u toch voor. De dag na de behandeling kwam de cadioloog langs en vertelde mij dat het hun juist een goed beeld gaf wat er aan de hand was te vergelijken wat zij al zagen mbt mijn holtertest dus een soort van bevestiging.

Ik heb me nog wat verdiept in de succes rate van Articfront cryoablaties 3de en 4de generatie. Ik ben met de 3de generatie behandeld stond in mijn behandelbrief.
Die is aanzienlijk verbetert (t.o.v. de 2de) bijna >82% bij eerste ablatie 1 jaar lang vrij van AF. Ander onderzoek (fire and Ice trial) geven zelfs aan tot na 3 jaar AF vrij. Er kan ook nog niet veel onderzoek zijn gedaan hoe effectief/efficiënt die 3de (FDA goedgekeurd 2015) en 4de (FDA goedgekeurd 2020) generatie wellicht zijn.

Niettemin zijn de huidige onderzoeken zeer bemoedigend en met de L Glutamine heb je een kans dat je recidiven nog verder doet verminderen. Althans het geeft mij wat meer zekerheid dat ik er actief wat aan doet geen garanties.

Dat litteken weefsel heeft echt maanden nodig om te herstellen na 6 maanden ging ik het verschil pas voelen. Tot nu toe ben ik volledig AF vrij en word het een soort van herrienering. Maar ja garanties zal ik/je nooit hebben. Elke dag AF vrij zijn is meegenomen zo zie ik het.

Groet
Frans