#14974
Mar
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste lotgenoten,

Inmiddels is het al een behoorlijke poos geleden dat ik ik hier op het forum actief ben geweest. Tijd om even een korte update te plaatsen.
Het is voor mij nu al ruim 1 jaar en 7 maanden gelden dat ik medicijnen nodig heb gehad voor BF-aanval. Sinds ik serieus mijn leefpatroon onder de loep heb genomen en een aantal veranderingen heb aangebracht gaat het heel goed. Geen aanvallen meer. Soms een keer iets dat lijkt op een overslag, maar dat is het ook. Veelal is het dagen/weken rustig in het gebied. Een dergelijke kortstondig regelmatigheid is voor mij een moment om even na te gaan of ik de veranderingen (regelmatig sporten, L-glutamine, ontspanning, etc) nog op frequente basis toepas. Inmiddels heb ik een prima balans gevonden waar ik mijzelf heel prettig bij voel en een zeer gunstige uitwerking op het BF-verhaal heeft. Een tweede ablatie is voor mij nog verder weggezakt en is iets waar ik niet meer veel aan denk. De vraag is of ik daar überhaupt nog voor in aanmerking kom aangezien mijn laatste BF aanval zo lang geleden is.
Mijn inname van L-glutamine pas ik aan op de situatie van dat moment. Is er sprake van relatief veel stress op lichaam en/of geest neem ik consequent 2x 4,5 gram per dag. Is er sprake van een rustige periode, neem ik 1×4,5 gram per dag en sla soms ook dagen over.

Mooi om te lezen dat jullie (Ellen en Heleen) dat jullie een (zoals het nu lijkt) succesvolle ablatie hebben ondergaan. Dat zal behoorlijk wat ruimte geven in de bovenkamer en nog meer rust in de hartstreek! Ik hoop dat het voor jullie langdurige effect zal hebben!


@Heleen
, je vroeg naar de herstel-ervaring kort na de ablatie. Zelf heb ik daar zeer goede ervaringen mee. Na een week was ik al weer gauw de oude en zat ik weer op de mtb om een rondje te rijden. Totdat ik plots, 3 weken na de ablatie, bewusteloos in de nacht neerviel en met de ambulance naar het ziekenhuis ben gebracht. Wat dit precies is geweest, kon men niet achterhalen. Heb nog diverse onderzoeken ondergaan, maar men kon niets vinden. Daarna kwamen de BF-aanvallen na periode weer terug en de tijd tussen de aanvallen werden steeds korter. Daar kwam vervolgens verandering in, toen ik informatie op dit platform opdeed rondom L-glutamine etc en ik mijn leefpatroon ben gaan aanpassen. Mij is verteld dat de eerste drie maanden na ablatie niet veel kunt zeggen of de operatie is geslaagd of niet. Alles kan tijdens die periode gebeuren, van heftige AF tot helemaal niets (soort van black-box noemde mijn cardioloog het).
De periode na 3 maanden worden wel interessant, als na de drie maanden na ablatie toch weer AF hebt, is mij verteld dat er dan sprake is van een niet-succesvolle ablatie. Mijn eerste aanval was kort na de 3 maanden, dat baal je wel even flink… Zelf heb ik het idee dat er bij mij één of meerdere lekkage zijn en dat ik die middels mijn aangepaste leefpatroon ‘positief kan beïnvloeden’ en ervaar geen BF-klachten meer.

Keep on going!