Homepage Forums Boezemfibrilleren en behandelingen Medicatie Medicatie Reageer op: Medicatie

#14948
Marco
Deelnemer
Up
0
Down
::

Beste Bert, Je bijdrage van “Medapp” is al weer vier jaar geleden geplaatst maar heeft me geholpen. Dank! Door een lage pulse (< 45) heb ik de dosering metoprolol succinaat van 50 mg/d gehalveerd naar 25 mg/d. Helaas ben ik vergeten toen de meetwaarden verslechterden (meer aritmie, hogere sys, hogere stress (HRV) en hogere pulse met name in de nacht) om de dosering metoprolol succinaat weer te verhogen. Gevolg: boezemfibrileren of AFIB. Dit met 50 mg metoprolol tartaraat weer om kunnen zetten in een sinusritme maar dat beklijfde niet. Pas toen ik 12 dagen later (toevallig?) een bloeddruk meting zonder aritmie had heb ik met metroprolol tartaraat het sinusritme weer kunnen herstellen. Ik nam bij het ontbijt mijn medicijn maar AFIB ontond om 17:00, 21:00, 2:00 en 4:00 uur. De momenten waarop de bloedspiegel, alhoewel het om succinaat (lange duur) ging, van de ochtend inname zeker niet meer optimaal was. Met “Medapp” kan ik zorgen dat ik mijn medicijnen optimaal (3 inname momenten om de ongeveer 8 uur of 2 inname momenten om de 12 uur = 24 uur) inneem. Verder bewaak ik op drie manieren of ik AFIB heb (een lijns ECG, stress meting en nachtelijke bloeddruk metingen) met Nightview). Een derde cardioversie heb ik op deze manier (voorlopig) kunnen voorkomen. Ik heb goede hoop maar zal hier t.z.t. een update van mijn verdere ervaringen plaatsen.