#14939
Heleen
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hallo Miranda, Frans en anderen,
In het Amsterdam UMC locatie AMC geweest voor de ablatie 18 mei j.l. onder volledige narcose bij Prof J. de Groot. Alles is goed gegaan, duurde 4,5 uur en vier lekkende longvenen zijn geïsoleerd. Ik was wel wappie van de narcose. Ik heb gemiddeld 25% van de tijd AF dus ik hoop erg dat dit gaat helpen. Het stopt wel altijd weer vanzelf bij mij, het zijn echt aanvallen die duren van een paar minuten tot enkele uren. Het herstel na de ablatie gaat tot nu toe voorspoedig, ik moet natuurlijk wel nog rustig aan doen ivm de lies. Na de ablatie nog 24 uur aan de hartbewaking gelegen, mijn hartritme was in geen jaren zo rustig geweest :). Dag na thuiskomst echter wel een aanval van AF die een uur duurde en pas stopte na inname sotalol. Kreeg te horen dat dit vaker voorkomt vlak na een ablatie, zeker in de eerste weken erna en dat het zelfs heviger kan zijn. Nu is het rustig, op af en toe wat overslagen na. Ik weet dat het enkele maanden duurt voor duidelijk wordt of de ablatie werkt (het littekenweefsel moet eerst gevormd worden). Ik heb dus een Reveal dus bij mij kan heel goed bekeken worden wat de uitkomst is. Ik wil zelf pas over een maand het rapport eens bekijken en alleen afgaan op mijn gevoel nu en ervaren hoeveel last ik nog heb. Ik neem dagelijks ook L Glutamine in. Ik heb goede hoop en sta er positief in, zou al geholpen zijn als het vermindert, ik ben ook realistisch en weet dat er geen garantie op succes is. Ik lees met veel interesse ook jullie ervaringen en verhalen. Het blijft een grillige aandoening om mee te leven. Kan iemand mij nog wat meer vertellen hoe het herstel ging in de eerste weken na een ablatie? Warme groet van Heleen