#14923
Miranda
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hallo allen,

Fijn te lezen Frans en Ellen dat jullie met een ablatie zijn geholpen.

Ik ben in januari 2020 gestart met L-Glutamine. Aanvankelijk verliep een episode van een onregelmatige hartslag korter en minder heftig door de L-glutamine, ik vond het verschil echt opmerkelijk. Na een half jaar liep bij mij de stress rondom de coronamaatregelen bijzonder hoog op (mijn partner woont op een ander continent, we konden elkaar niet zien door het vliegverbod) en kreeg ik weer te maken met langere episodes die 32 uur konden duren. Gemiddeld had ik 1 keer per maand last van onregelmatigheid, nu speelde het vaker op. Ik heb ervoor gekozen om niet naar het ziekenhuis te gaan voor een cardioversie, maar om af te wachten tot het vanzelf over zou gaan. Dat het langer dan 24 uur duurde is twee keer voorgekomen in 2020.

In oktober ben ik -op advies van mijn cardioloog- naar het spreekuur gegaan van het Isala Hartcentrum in Zwolle. Ik wilde mij voor laten lichten over een mogelijke ablatie. Daarna heb ik de tijd genomen om een keuze voor wel of geen ablatie te laten doen.

Daarnaast zit ik in een diepgaand zelfonderzoek naar de oorzaak van mijn stress. Ondersteunt door een homeopaat en kinesiologist. Ik zie die als complementair aan de reguliere medische wereld. Daarnaast ben ik overgegaan op het Ketodieet en intermitted fasting. Gaandeweg kijk ik hoe mijn lichaam hier op reageert en stel ik eventueel bij. Ik wandel en fiets heel regelmatig en volg 1 keer in de week yogales. Ik kan zeggen dat als mijn hartritme regelmatig is, ik mij redelijk fit voel.

Eind 2020 heb ik mijn partner kunnen ontmoeten in het buitenland, dit gaf zoveel rust dat ik dat direct merkte; ik heb die maand in het buitenland 1 aanval gehad die relatief kort duurde.

Bij thuiskomst kreeg ik vaker last van onregelmatigheid, soms twee keer per week. In maart ben ik met behulp van een tuinman bezig geweest met het opnieuw gedeeltelijk bestraten van mijn tuin, dat was fysiek zwaarder werk waar mijn hart ook op reageerde; de episodes duurden dit keer 33 uur. Voor mij reden om een afspraak te maken met het Isala Hartcentrum voor een cryo ablatie. Geen gemakkelijke keuze maar wel zorgvuldig en overwogen genomen in mijn specifieke situatie; mijn lichaam reageert niet goed op reguliere medicatie (metropolol en flecanide die ik alleen neem bij onregelmatigheid).

21 mei is het zover, dan krijg ik een cryo ablatie. Ik zal na enige tijd mijn ervaring en de uitkomst delen met jullie.