#14895
Jelte de Vries
Deelnemer
Up
0
Down
::

Goedendag, heb met veel aandacht alle berichten gelezen. Mijn naam is Jelte , 55 jaar en heb zelf sinds 1997 last van boezemfibrilleren en atriumfibrilleren. In 2003 2 maal een ablatie longvenen gehad, 2005 Re-RE longvenenisolatie, 2006 Maze operatie. De ablaties zijn in MCL Leeuwarden uitgevoerd en de Maze -operatie in Zwolle ,Isala ziekenhuis. Tussen 2006 en heden heb ik zo’n 12 cardioversies gehad na terugkerende klachten. In overleg met mijn huidige cardiologen hadden we besloten om nog een keer een ablatie uit te voeren. Deze is afgelopen donderdag 04-03-2021 J.L. uitgevoerd in MCL Leeuwarden. Na een 5 uur durende operatie, onder algehele narcose, was het resultaat helaas teleurstellend. Tijdens de operatie kreeg ik boezemfibrilleren. Na 8 ! cardioversies werd besloten om te stoppen met de operatie. Toen ik weer op de zaal was werd mij verteld dat het niet gelukt was. Ik had het gevoel alsof er een olifant op me had gezeten, met 2 brandwonden op de borst en zij. Vrijdagmorgen 05-03-2021 J.L. nogmaals geprobeerd om het ritme te herstellen met een cardioversie,.. helaas ook geen resultaat. Normaliter helpt een CV altijd maar nu niet. Ben dan ook bang dat er wat mis is gegaan tijdens de operatie. De arts is nog wel bij me geweest, maar door de teleurstelling en de nog niet helemaal uitgewerkte narcose heb ik niet helemaal meegekregen wat er nu precies gebeurd is. Mocht vrijdagmiddag gewoon naar huis en moet nu 4-6 weken wachten voor een gesprek. Zal worden meegenomen in een EFO overleg met meerdere hartchirurgen om te kijken of er nog mogelijkheden zijn. Dus allemaal best spannend !. Gebruik de medicijnen : Sotalol 3×40 mg, lisinopril 1x 20 mg, amlodipine 1x 5 mg, apixaban 1x 5 mg, omeprazol 1 x 40 mg. Zit wel met veel verbazing het gebruik van L-Glutine te lezen, denk dat ik dit ook maar ga proberen. Baat het niet schaadt het niet ,toch ?. Op dit moment is de hartslag zo’n 60 slagen per minuut en redelijk constant, slaat soms wel een keer over of gaat even onregelmatig hobbelen maar keert dan weer in normale toestand terug. Voor de operatie zat ik op ongeveer 55 slagen per minuut dus volgens mij gaat het wel goed. Heb nu wel de angst dat het stopt, vooral als ik op bed lig, vreemd is dat, had ik anders nooit last van. Ben en blijf een nuchtere Fries, maar ook die kan ontdooien ha ha. Ben wel blij met dit forum zodat je even je gevoelens van je af kunt schrijven. Bedankt en allemaal veel sterkte !
Met vriendelijke groet, Jelte