Homepage Forums COVID-19 en boezemfibrilleren Ervaringen boezemfibrilleren en coronavirus Reageer op: Ervaringen boezemfibrilleren en coronavirus

#14844
Chris
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hoi, ben 52 jaar heb geregeld AF( 1 x in de 6 weken) en hoge bloeddruk heb een paar weken geleden covid-19 gehad.
Tijdens deze periode heb ik 1 x een hartritme stoornis gehad. Leek ietsje erger als normaal. Had meer last van hoofdpijn/duizeligheid.
Gebruik nooit medicatie (in het verleden wel) en ook deze keer niet. Laat het boezemfibrilleren van zelf overgaan. Dit gaat bij mij binnen 24 uur van zelf over. Aan het “natuurlijk” overlaten gaan zitten risico’s en dit is voor de meeste misschien niet geschikt. Overleg altijd met behandelaar. Ik was iets meer gespannen omdat ik niet wist hoe de corona in combinatie met hartritmestoornis zou uit pakken. Maar dit is binnen 24 uur weer overgegaan. Corona zelf was geen prettige ziekte hoestte af en toe heel klein beetje bloed en was erg misselijk afgewisseld met hoofdpijn, moeheid en buikpijn. Ben langzaam aan het herstellen en dat gaat erg goed. Dus hoewel boezemfibrilleren een risicofactor bij corona is, geldt dat niet voor iedereen of in elk geval, in ieder geval niet voor mij. Corona was voor mij in ieder geval geen onschuldig griepje…

Met vriendelijke groet,
Chris