Homepage Forums Leven met boezemfibrilleren Voorteken aanval boezemfibrilleren Reageer op: Voorteken aanval boezemfibrilleren

#14516
Marga
Deelnemer
Up
0
Down
::

Hallo,
Inderdaad, heb nu al weer twee keer een aanval gehad nadat ik urenlang had liggen woelen en niet in slaap kon komen. En dat niet in slaap komen is meestal het gevolg van intensieve inspanning de dag ervoor, niet persé vlak voor het slapen gaan want dat doe ik allang niet meer. Dankzij de medicijnen zijn mijn aanvallen tegenwoordig zeldzaam en kort. Heel soms moet ik een extra flecainide nemen. Ik ben 65 en heb al 15 jaar boezemfibrilleren. Is jarenlang perfect gegaan op alleen maar 200 mg fleca. Vorig jaar helaas 2 keer in ziekenhuis omdat aanval niet wilde stoppen. 1e keer toch in het ziekenhuis spontaan gestopt, maar cardioloog vond dat ik 50 mg metoprolol moest gebruiken ipv fleca. Hier voelde ik mij waardeloos op, depressief en eindeloos sloom. Mijn bloeddruk en hartslag waren altijd al normaal tot laag. Ook zonder medicatie. 120/80 en 70 slagen per minuut in rust. Nu ging hartslag naar 50 – 60. Na cardioversie op mijn verzoek toch weer fleca, kreeg nu 150 mg maar wel + 25 mg metoprolol. Krijg nu dus nog af en toe (ongeveer 1x per maand) korte aanval. Maar ben zeer ontevreden over mijn energie en herstelvermogen na inspanning. Ik ga zeker glutamine proberen, na uitgebreide lezing van dit forum. Mijn vader had ook boezemfibrilleren in combinatie met supergezond hart en bloeddruk, wel net als ik ook een klein beetje lekkage van de mitralisklep.